T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ÇANAKKALE / MERKEZ - Çanakkale Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

Verimli Çalışma

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA             

  VERİMLİ DERS ÇALIŞMA           

         Ana, baba ve öğretmenlerin öğrenciden genel beklentisi, onların "derslerine çok çalışıp, başarılı olmaları" yönündedir. Beklenti böyle olunca başarısızlığın nedeni, "yeterince çalışmamak" olarak görülmekte ve öğrenciden sürekli daha çok çalışması istenmektedir. Oysa gerekli olan "Bilinçsizce çok çalışmak" değil; verimli ders çalışma yollarını iyi bilerek ve bunlardan gereğince yararlanarak etkili çalışmaktır. Verimli ders çalışma yollarını öğrenmek isteyen öğrencinin, önce bu yönde olumlu alışkanlıklar kazanmaya kararlı ve niyetli olması gerekir. Buna karar verdikten sonra ders çalışmasını aksatan ya da kolaylaştıran alışkanlıklarının bir listesini yapmalıdır. Bir yandan listede yer alan olumsuz alışkanlıklarını bırakmaya çalışırken öbür yandan da olumlu alışkanlıklar edinmek ve pekiştirmek için çaba göstermelidir. Örneğin; çok televizyon izliyorsanız, bunun doğru davranışı izleyebileceğiniz birkaç program seçip bu programlar dışında televizyon izlememenizdir. Çalışma ve denemeler, olumsuz alışkanlıklar atılıncaya, olumlu alışkanlıklar iyice yerleşinceye kadar sürdürülmelidir.                 

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI NELERDİR ?   

1.   AMAÇLARINIZI BELİRLEYİNİZ              

      Her çalışma bir amaca yönelik olmalıdır. Bu amaçlar, bir problemin çözümünü öğrenmek, bir yazıdaki ana düşünceyi bulabilmek vs. olabilir. Bunları iyi belirleyerek çalışmaya başlayan kişiler, bu yakın amaçlara ulaşa ulaşa sınıfını geçmek, okulunu bitirmek ve sınavı kazanmak biçiminde özetlenen uzaktaki amaçlarına da ulaşmaktadırlar.  

 

2.   PLANLI ÇALIŞINIZ             

     Birden çok iş ya da ders üzerinde aynı günde çalışmanız gerektiğinde hangisinden işe başlayacağınızı bilemediğiniz ya da çalışmaya başlamak için karar veremediğiniz anlar oluyor mu? Bu soruya yanıtınız "evet" ise, sizin planlı çalışmayı bilmediğinizi kolayca söyleyebiliriz. Bu tür bir durumla, yani aynı zamanda birden çok dersi çalışmayla yüz yüze geldiğinizde, dersler-den her birinin üzerinizde yarattığı ruhsal baskı, bunlardan herhangi birine kendinizi tümüyle vermenizi engelleyerek ve verimsiz biçimde işlerden birini bırakıp ötekine atılmanıza neden olacaktır. Bu tür kararsızlık ve karışıklık ancak hangi dersi ne zaman yapacağınızı belirli bir sıraya koymakla yani "Karar Vermekle" ortadan kalkar. Bunun için; durumunuza uygun gerçekçi bir program hazırlayın.       

 

İyi düzenlenmiş bir program:

  “NE ZAMAN ÇALIŞMALIYIM ?”

  “NEYİ ÇALIŞMALIYIM ?”

   “NASIL ÇALIŞMALIYIM ?”   Sorularına cevap oluşturabilmeli.  

             

Çalışma planınızda;           

Öncelikle;           

Günde kaç saat ve hangi saat dilimlerinde ders çalışacağınızı,          

Çalışacağınızı bu saat dilimlerinde hangi dersin hangi konularını öğreneceğinizi belirleyin.        

Size zor gelen dersleri, günün en verimli çalışabileceğiniz saatlerine yerleştirin.           

 

Belirlediğiniz konularla ilgili yapacağınız çalışmaları;            

Konu çalışma,         

Soru çözümü, ( Özellikle ÖSS, LGS  hazırlığı var ise .. )         

Haftalık genel tekrar, şeklinde belirleyin.  

Çalışma saatlerinin süresini, çalışılacak konunun tipine ve zorluğuna göre ayarlayın.   

Aralıksız uzun süreli çalışmalar yerine;            

ÇALIŞMA        45 – 50,        

DİNLENME     10 – 15   DAKİKAY şeklinde dönüşümlü olabilir.          

Bir önceki planın aksamalarını da dikkate alarak yeni programlarınızı hazırlayın.        

Geçmiş haftalara ait çalışma programlarınızı ayrı bir dosyada biriktirin.  


UNUTMA :   

En önemli nokta planınıza zorunlu kalmadıkça, günü gününe, saati saatine uyabilmenizdir. Bu nedenle planınız uygulanabilir, uyabileceğiniz bir plan olmalıdır.  

 

1. VERİMLİ ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ   

2. OKULDA BAŞARI                             

3. BAŞARI VE AİLE  ( BROŞÜR )          

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 11.12.2012 - Güncelleme: 15.05.2024 16:07 - Görüntülenme: 1773
  Beğen | 0  kişi beğendi