T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ÇANAKKALE / MERKEZ - Çanakkale Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

Eğitsel Bilgi

         EĞİTSEL BİLGİ

          Bir öğrencinin, öğrenim hayatinin hemen her safhasında eğitsel rehberliğe ihtiyacı vardır. Eğitim, öğretim ortamı dershane kuralları, ders programları ile ilgi tanıtma, verimli çalışma yolları hakkında bilgi verme, bu eğitim kurumları hakkında bilgi verme eğitsel rehberliğin en önemli fonksiyonlarıdır.         

         Eğitsel bilgi, çeşitlenen okul ve okul programları nedeniyle, öğrencinin ders, kurs, bölüm ve sosyal çalışmalar gibi seçme sorunları karşısında kendine en uygun alana yönelebilmesi için de gereklidir.         

         Eğitsel bilgi çeşitlerinden bazıları şöyle sıralanabilir;       


            A- Okul ve Çevre Hakkında Bilgi:              

           İlköğretimden yüksek öğrenime kadar her öğrenci okul ve çevrede yararlanabileceği olanakları bilmek ister. Yapılan araştırmalar okulda ve çevrede kendilerine açık fırsat ve olanaklardan yararlanan öğrencilerin daha başarılı olduğunu göstermektedir ( Kepçeoğlu 1994:119 ) Örneğin çevrede yer alan barınma, alış veriş, sosyal-kültürel eğitsel etkinlikler v.b. hakkında öğrencilere bilgiler verilebilir.  

  • Okulun Tarihçesi ve Fiziksel Koşullarının Tanıtma:

            Okula yeni başlayan öğrencilere, okul açıldığı günlerde okulla ilgili bilgiler verilir. Bunlar; okulun kuruluşu, gelişmeler, öğrenci ve öğretmen durumları, okul binası ve ek binalar, atölye, işlik v.b. bilgilerdir.  

  • Okul Yönetimi ve Kuralları Tanıtma:

  Okula yeni başlayan öğrencilere özellikle nelerden sorumlu oldukları iletilmelidir. Kurallar öğrencilere nedenleri açıklanarak sunulmalı. Nedenini kavrayan, kuralları tartışarak benimseyen öğrenciler kuralara uymakta zorlanmayacaklardır.  

  • Ders Programlarını ve Ders Dışı Etkinlikleri Tanıtma:

             Her öğretmen ilk derste dersinin amaçlarını, kapsamını, sınav şeklini öğrencilere açıklamalıdır.            

              Okullarda seçmeli dersler, sosyal kültürel faaliyetler çeşitlendikçe öğrencilerin ilgi yeteneklerine ve gereksinimlerine uygun seçimler yapmaları daha fazla bilgiyi gerektirmektedir.            

             Programların tanıtımı yapıldıktan sonra öğrencilerin eğitsel plan yapmaları sağlanmalıdır. Eğitsel plan öğrencinin öğrenim süresince alacağı dersleri, ders dışı etkinlikleri kapsar.       

             B. Üst Eğitim Kurumları Hakkında Bilgi:               

             Öğrencilere üst eğitim kurumları tanıtılarak eğitime devam etmeleri konusunda istek oluşturulacağı gibi yeteneklerine uygun programlara yönelmeleri de sağlanacaktır. Üst eğitim kurumlarına devam etmek isteyen öğrencilere okulların giriş koşulları, eğitim süresi, hangi mesleklere hazırladığı, kredi bur imkânları v.b. bilgiler verilir.      

              C. Verimli Ders Çalışma Yolları Hakkında Bilgi:  

              Başarı okullarda en önemli konu olarak gündeme gelir. Başarıyı etkileyen bireysel ve çevresel birçok etmenin yanı sıra öğrencilerin verimli çalışma yöntemlerini bilememeleri ve alışkanlık haline getirmemeleri önemli yer tutmaktadır. Birçok öğrenci zamanın çoğunu çalışmaya ayırmasına karşın başarılı olamamaktan yakınmaktadır.         

                 Bilgilerin Verilmesi           

                 Bu bilgiler, yeterliliği ölçüsünde sınıf rehber öğretmenleri ve psikolojik danışmanlar tarafından verilebilir. Ayrıca verilecek bilgi alanıyla ilgili bir uzman okula davet edilerek öğrencilerin bilgilenmeleri sağlanabilir Bunun yanında öğrencilere konu ile ilgili eğitsel kitaplar okumalarını ve filmler izlemelerini önermek öğrencilerin bilgi edinmelerini sağlayan bir diğer yoldur. ( Altıntaş, Ersin. Psikolojik Danışma ve Rehberlik, Pegema yayıncılık, Ankara, 2002)      

 

 

                                                                                                                                               

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 11.12.2012 - Güncelleme: 15.05.2024 16:05 - Görüntülenme: 1734
  Beğen | 0  kişi beğendi